Logo

Porsche Ice Force 2023

Levi, Kittilä

Op een bevroren meer in het noorden van Finland (Levi) staan met spikes geprepareerde Porsches klaar voor de meest waanzinnig ervaring ooit: De Porsche Ice Experience. Een onvergetelijke ervaring op 66° noorderbreedte. Tijdens deze 5-daagse reis leert u rijden op ijs en sneeuw. U leert hoe u gecontroleerd drift. Daarnaast rijdt u onder de meest uitdagende omstandigheden, tijdens de meest bizarre weersomstandigheden, in de meest nieuwe Porsche modellen. U vliegt naar Levi en overnacht in een schitterend en karakteristiek hotel, prachtig gelegen op een berghelling met uitzicht over het gebied.

*U en uw (eventuele) medereizigers moeten de Ice Experience (of een vergelijkbare ijs-opleiding) hebben afgerond voorafgaand aan de Ice Force. Zonder deze ervaring kunnen we u helaas niet toelaten op deze reis.

*Na aanmelding en betaling via Porsche24 sturen we u een mail met het registratieformulier. Deze gegevens hebben wij nodig om de reis voor u te kunnen faciliteren.

Begint:

vrijdag, 20 jan. om 9:00

Eindigt:

dinsdag, 24 jan. om 18:00

Locatie:

Levi, 99130 Kittilä, Finland

Informatie

Level - Ice Force
Vastberaden, zelfverzekerd en klaar voor 3 dagen pure adrenaline. In de garages van de Porsche Driving Area Levi wachten de high-performance sportwagens op hun piloten.

Na talloze trainingssessies gehad te hebben en keer op keer de onbeschrijfelijke kracht van zijwaartse versnelling te hebben gevoeld, bent u als deelnemer van Ice Force onaangedaan door trainingen als "geavanceerd remmen", "slalom" of "figuur van 8". Daarom nemen de uitdagingen snel toe over de 3 trainingsdagen. Net als de hartslag van de chauffeurs. De eerste taak is om de eerder geleerde vaardigheden toe te passen op afzonderlijke secties voordat u doorgaat naar ‘long handling tracks’. De uitdaging: een Porsche besturen met het gaspedaal en de rem. Een compleet nieuwe rijervaring in het mooiste besneeuwde winterlandschap. Het resultaat: verfijnde rijvaardigheden op sneeuw, op ijs en op de limiet.

Meerdaags trainingsevenement voor gevorderde bestuurders:

  • Inhoud van de cursus: rijvaardigheid perfectioneren op langere ijsbanen
  • Voorwaarde: Ice Experience (of vergelijkbare opleiding)
  • Duur: 5 dagen (waarvan 3 rijdagen)
  • 2 personen per voertuig 
  • Rijprogramma in verschillende Porsche-modellen (Porsche 911 Turbo S, Porsche Taycan Turbo S Sport Turismo and Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo, op spijkerbanden tot 4 mm)
  • 2 instructeurs per groep (5 voertuigen per groep)
  • 4 overnachtingen met ontbijt
  • 3 lunches, 4 diners
  • Privé vlucht vanaf Schiphol

© 2024 Porsche Nederland. Copyright & privacyPrivacy Porsche24CookiesVerkoopinformatie.

* De vermelde waarden zijn volgens de voorgeschreven meetmethode berekend. Sinds 1 september 2017 worden bepaalde nieuwe auto's al typegoedgekeurd volgens de wereldwijd geharmoniseerde testmethode voor personenwagens en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testmethode voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-emissie. Vanaf 1 september 2018 wordt de NEDC (Nieuwe Europese Testcyclus) vervangen door de WLTP. Door de meer realistische testomstandigheden zullen het brandstofverbruik en de CO₂-emissies gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger zijn dan die gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen vanaf 1 september 2018 bij de autobelastingen of andere voertuigspecifieke heffingen, die o.a. gericht zijn op de CO₂-emissie, veranderingen optreden. Op www.porsche.com/wltp vindt u meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC.

Momenteel is het nog steeds wettelijk verplicht om de NEDC-cijfers te vermelden. In het geval van nieuwe auto's waarvoor typegoedkeuring is verleend volgens WLTP, zijn de NEDC-cijfers afgeleid van de WLTP-gegevens. Zolang het nog niet verplicht is om de WLTP-waarden te vermelden, mogen deze wel vrijwillig worden genoemd. Voor zover de NEDC-waarden als bandbreedtes worden vermeld, hebben deze geen betrekking op een specifiek automodel en maken geen deel uit van het aanbod. Ze mogen slechts worden gezien als referentie bij de vergelijking van verschillende autotypes. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat enz.) kunnen relevante voertuigparameters zoals gewicht, rolweerstand en aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden alsmede het individuele rijgedrag het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-emissie en de prestaties van een auto beïnvloeden.