Porsche Ice Experience 2023
Levi, Kittilä
Op een bevroren meer in het noorden van Finland (Levi) staan met spikes geprepareerde Porsches klaar voor de meest waanzinnig ervaring ooit: De Porsche Ice Experience. Een onvergetelijke ervaring op 66° noorderbreedte. Tijdens deze 5-daagse reis leert u rijden op ijs en sneeuw. U leert hoe u gecontroleerd drift. Daarnaast rijdt u onder de meest uitdagende omstandigheden, tijdens de meest bizarre weersomstandigheden, in de meest nieuwe Porsche modellen. U vliegt naar Levi en overnacht in een schitterend en karakteristiek hotel, prachtig gelegen op een berghelling met uitzicht over het gebied.
*Na aanmelding en betaling via Porsche24 sturen we u een mail met het registratieformulier. Deze gegevens hebben wij nodig om de reis voor u te kunnen faciliteren.
Begint:
dinsdag, 17 jan. om 9:00
Eindigt:
zaterdag, 21 jan. om 18:00
Locatie:
Levi, 99130 Kittilä, Finland
Informatie
Level - Ice Experience
Het eerste level wacht op u. In onstabiele omstandigheden kunt u zien wie écht de controle over hun Porsche heeft. Op de zogenaamde 'circles' kunnen deelnemers voor het eerst hun rijvaardigheid op de proef stellen. Het wordt al snel duidelijk dat de perfecte drift vooral één ding vereist: veel oefenen. Maar als het lukt, roept het ongelooflijke gevoelens van geluk op. Een moment dat u zich jaren later, met een grote glimlach, herinnert.
De beginnerstraining “Ice Experience” leert u de basis van het rijden op ijzige oppervlakken gedurende 3 uitdagende dagen. Reactie en goede instincten zijn vereist in uitdagende secties en op de handling-tracks. En na een veelbewogen dag wacht u nog meer onvergetelijke ervaringen, een rit op de sneeuwscooter is een vast onderdeel van het programma. Zorgvuldig geselecteerde paden leiden door de mooiste besneeuwde winterlandschappen en bevroren wateren. Het goede nieuws: nadat u het trainingsniveau Ice Experience onder de knie heeft, staat het volgende trainingsniveau al op u te wachten: de Porsche Ice Force.
Meerdaagse ervaring voor merkliefhebbers:
- Inhoud cursus: basisprincipes van voertuigbeheersing op sneeuw en ijs
- Duur: 5 dagen (waarvan 3 rijdagen)
- 2 personen per voertuig
- Rijprogramma in verschillende Porsche-modellen (Porsche 911 Carrera GTS, Porsche 911 Carrera 4 GTS, Porsche 911 Turbo S en Porsche Taycan Turbo S, op spijkerbanden tot 1,5 mm)
- 2 instructeurs per groep (5 voertuigen per groep)
- 4 overnachtingen met ontbijt
- 3 lunches, 4 diners
- Sneeuwscootertocht (ca. 1 uur)
- Privé vlucht vanaf Schiphol
© 2024 Porsche Nederland. Copyright & privacy. Privacy Porsche24. Cookies. Verkoopinformatie.
* De vermelde waarden zijn volgens de voorgeschreven meetmethode berekend. Sinds 1 september 2017 worden bepaalde nieuwe auto's al typegoedgekeurd volgens de wereldwijd geharmoniseerde testmethode voor personenwagens en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testmethode voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-emissie. Vanaf 1 september 2018 wordt de NEDC (Nieuwe Europese Testcyclus) vervangen door de WLTP. Door de meer realistische testomstandigheden zullen het brandstofverbruik en de CO₂-emissies gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger zijn dan die gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen vanaf 1 september 2018 bij de autobelastingen of andere voertuigspecifieke heffingen, die o.a. gericht zijn op de CO₂-emissie, veranderingen optreden. Op www.porsche.com/wltp vindt u meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC.
Momenteel is het nog steeds wettelijk verplicht om de NEDC-cijfers te vermelden. In het geval van nieuwe auto's waarvoor typegoedkeuring is verleend volgens WLTP, zijn de NEDC-cijfers afgeleid van de WLTP-gegevens. Zolang het nog niet verplicht is om de WLTP-waarden te vermelden, mogen deze wel vrijwillig worden genoemd. Voor zover de NEDC-waarden als bandbreedtes worden vermeld, hebben deze geen betrekking op een specifiek automodel en maken geen deel uit van het aanbod. Ze mogen slechts worden gezien als referentie bij de vergelijking van verschillende autotypes. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat enz.) kunnen relevante voertuigparameters zoals gewicht, rolweerstand en aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden alsmede het individuele rijgedrag het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-emissie en de prestaties van een auto beïnvloeden.