Porsche Track Day
De Haar 9, Assen
Let op: starttijd training gewijzigd per 07-07-2021
Er is een manier om zonder beperkingen van de sportiviteit en dynamiek van uw Porsche te genieten: de Porsche Track Day. Tijdens een Track Day wordt het circuit ter beschikking gesteld aan een kleine groep gevorderde circuitrijders. U heeft vier uur effectieve rijtijd volgens het open-pitlane principe waarin u zelfstandig of onder begeleiding van een privé-instructeur kunt werken aan het optimaliseren van uw rem- en bochtentechniek.
Locatie: TT Circuit Assen
COVID-19
De trainingen vinden enkel plaats als de COVID-19 maatregelen dit toelaten. Porsche Track Experience informeert u tijdig als de trainingen geen doorgang kunnen vinden op de geplande datum.
woensdag, 08 september van 12:15 tot 18:00
Locatie:
De Haar 9, 9405 TE Assen, Nederland
Informatie
De Porsche Track Day is er voor de liefhebbers met circuit- en/of race-ervaring die hun rijcapaciteiten op peil willen houden of aanscherpen, maar hij is ook uitermate geschikt als opstap naar een cursus die u in staat stelt de racelicentie te behalen. Deelname aan de Porsche Track Day staat open voor Porsche rijders die aantoonbare ervaring op het circuit hebben, bijvoorbeeld door het volgen van de Performance training.
Tijdschema (onder voorbehoud)
12:15 - Inschrijving incl. lunch
12:45 - Theorie- en veiligheidsbriefing
13:30 - Baan open: start Track Day
17:30 - Baan dicht: einde Track Day
17:45 - Afsluiting incl. BBQ
Trainingsonderdelen
Circuitrijden: open-pitlane
Inbegrepen
Theorie- en veiligheidsbriefing
Uitgebreide hospitality incl. afsluitende BBQ
De Porsche Track Day biedt toegang voor rijders met een straat- en/of raceauto. Porsche Track Day is dus ook geschikt voor rijders die in het bezit zijn van een Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport of Porsche 911 Cup model.
© 2024 Porsche Nederland. Copyright & privacy. Privacy Porsche24. Cookies. Verkoopinformatie.
* De vermelde waarden zijn volgens de voorgeschreven meetmethode berekend. Sinds 1 september 2017 worden bepaalde nieuwe auto's al typegoedgekeurd volgens de wereldwijd geharmoniseerde testmethode voor personenwagens en lichte bedrijfswagens (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure, WLTP), een meer realistische testmethode voor het meten van het brandstofverbruik en de CO₂-emissie. Vanaf 1 september 2018 wordt de NEDC (Nieuwe Europese Testcyclus) vervangen door de WLTP. Door de meer realistische testomstandigheden zullen het brandstofverbruik en de CO₂-emissies gemeten volgens de WLTP in veel gevallen hoger zijn dan die gemeten volgens de NEDC. Daardoor kunnen vanaf 1 september 2018 bij de autobelastingen of andere voertuigspecifieke heffingen, die o.a. gericht zijn op de CO₂-emissie, veranderingen optreden. Op www.porsche.com/wltp vindt u meer informatie over de verschillen tussen WLTP en NEDC.
Momenteel is het nog steeds wettelijk verplicht om de NEDC-cijfers te vermelden. In het geval van nieuwe auto's waarvoor typegoedkeuring is verleend volgens WLTP, zijn de NEDC-cijfers afgeleid van de WLTP-gegevens. Zolang het nog niet verplicht is om de WLTP-waarden te vermelden, mogen deze wel vrijwillig worden genoemd. Voor zover de NEDC-waarden als bandbreedtes worden vermeld, hebben deze geen betrekking op een specifiek automodel en maken geen deel uit van het aanbod. Ze mogen slechts worden gezien als referentie bij de vergelijking van verschillende autotypes. Extra uitrustingen en accessoires (aanbouwdelen, bandenmaat enz.) kunnen relevante voertuigparameters zoals gewicht, rolweerstand en aerodynamica veranderen en naast weers- en verkeersomstandigheden alsmede het individuele rijgedrag het brandstofverbruik, het stroomverbruik, de CO₂-emissie en de prestaties van een auto beïnvloeden.